torsdag 11 april 2013

Utlovad värme!

Varje dag sedan i måndags har vi rensat lite i våra rabatter, man ser en märkbar skillnad när allt gammalt gulbrunt försvinner och lövblåsen blåser bort alla gamla löv:) Igår hittade jag dessa små fyllda snödroppar som kämpat sig upp genom den frusna jorden:) Torrt är det så det ryker överallt men förhoppningsvis kommer det regn i eftermiddag. Hoppas verkligen att tjälen går ur marken då så att vi kan "våra" på riktigt i rabatterna. Kommer sedan den utlovade värmen till helgen så kan vi sitta och fika på den helt nystädade altanen vilket ska bli helt underbart!!

7 kommentarer:

  1. Kjære Monica. Så nydelig Pergola du har!! Hva er det som så vakkert klatrer i den?
    Jeg heter Christin og er rykende fersk i bloggerverdenen:)( corneliasverden.wordpress.com) Håper på å komme i kontakt med andre hagebloggere som nå går og venter på våren!....hvor blir den av? Jeg bor i Østfold i Norge langs sjøen i sone 2-3. Nå i år, føler jeg at sonen er oppe i arktisk klima? Nydelige snødråper som titter opp hos deg. Her har set også kommet noen av dem ....heldigvis! Ønsker deg en spirende vår! hilsen Christin

    SvaraRadera
  2. Hej Christin Marie! Om du menar pergolan i min "header" är det Bokharabinda (Fallopia baldschuanica) Den här vintern och våren har inte varit kul;( Det var verkligen varit ett arktiskt klimat tills nu, fast nu ska ju värmen komma säger de;) Trevligt med nya besökare:)

    SvaraRadera
  3. Låter som en dröm att kunna rensa rabatter! Här får jag vila mig från sådant några veckor till skulle jag tro...
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  4. Fina, fina droppar :) och jag hoppas det kommer regndroppar här så marken tinar fortare. Jag längtar till helgen då jag kan vara ute och greja! Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas också att värmen kommer i helgen, jag skall ut och åka båt och skulle gärna ha en solig och varm helg då//Britt

    SvaraRadera
  6. Rensa i rabatterna?? ja om jag hittar dem under snön:) så skicka upp alla värme hit...
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  7. Hej Monne!
    Av förklarliga skäl har jag inte kunnat städa i rabatterna, men min lycka var gjord i morse när jag såg ett tunt täcke av snö först och nu stilla regn. Dessutom har termometern varit på plus hela natten./ANja

    SvaraRadera