lördag 1 januari 2011

Drömma kan man ju!

Så skriver vi alltså 2011:) Fantastiskt att vi nu är på "rätt" sida. Våren lär väl dröja ett tag men visst känns det lite som vår när man kan säga januari:) Fick denna vackra azalea av min svåger och ska verkligen försöka att få den att överleva så att jag kan plantera ut den till våren. Den klarar ju inte att stå ute vintertid men kanske att jag kan få den att växa och blomma om. Har i alla fall placerat den så ljust jag kan och inte över ett element, vattnar den underifrån och den ser ut att må rätt bra ännu:)
Skulle ju vara roligt om min kunde bli så här stor och frodig;) Dessa är från Älvsjömässan i Stockholm 2009 och dessa enorma exemplar var "inhyrda" från samlare i bl.a Tyskland bara för att vara med på mässan:)) Häftigt va?
Tänk om någon ringer mig om några år och frågar om jag vill hyra ut min azalea till en utställning:))) Tror dock inte att chansen är speciellt stor men drömma kan man ju alltid:))
God fortsättning på er alla vänner, nu är det äntligen vår;)))

16 kommentarer:

  1. god fortsättning själv på det nya året!!ja vem vet, du kanske blir den nya plantuthyrare i Sverige:)

    SvaraRadera
  2. Drömma är rätt trevligt. Drömmer på min bloggsida i dag också//Britt

    SvaraRadera
  3. Ja de där kommer jag ihåg .Stod där och drägglade lite av avundssjuka.Ha det gott

    SvaraRadera
  4. Så vacker azalea! Jag undrade just om man kunde plantera ut den, men den klarar alltså inte vintern. Jag ska också försöka hålla mina vid liv, men missar man bara en gång med vattningen så är den ju förlorad.

    SvaraRadera
  5. Gott nytt år till dej också!! :)

    SvaraRadera
  6. Drömma kan man ju - så sant som det är sagt!

    Gott nytt
    cz

    SvaraRadera
  7. Visst är de fina och jag funderar på om jag skall skaffa en ny. Jag hade en riktig bamse ett tag, men tröttnade på den och "provade" den ute en vinter :-) :-) :-)

    Ha en god fortsättning!
    Christer.

    SvaraRadera
  8. Det är strongt om du bara får den att överleva - det brukar inte jag klara. =)
    Kram Helen

    SvaraRadera
  9. Lycka till med Azalean, läste någonstans att de har börjat med en ny jordblandning i azaleorna så de ska bli lättare att få att hålla sig. Fick en av mamma till jul ifjol och den har blommat precis hela året, och blommar nu med. Förut har jag ALLTID tagit dö på dem, så nåt är det !
    Önskar dig ett GOTT NYTT trädgårdsår !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  10. God fortsättning :)
    Inte en Azalea har jag denna jul - skäms på mig! De är så fina, bara man kommer ihåg att vattna dem :)

    Spännande att försöka plantera ut den, du får berätta hur det går, fast med dina gröna fingrar, lyckas du säkert :) Ha det gott :)

    SvaraRadera
  11. God fortsättning Monica!
    Vilka härliga drömmar du har,sluta aldrig att drömma!
    Just nu drömmer jag i massor om allt jag ska göra o allt jag ska så detta år. Cigarettglöden var ju underbar.
    Kram Sqrulan

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig färg på azalean. Jag brukar glömma vattna, så jag har inte haft någon på flera år nu.
    Gott Nytt År på er också.
    // Elinore

    SvaraRadera
  13. God fortsättning!!!
    Jag försöker att hålla liv i en som jag fick i höstas men ....
    Hoppas att du lyckas bättre.
    Ha det gott!!!

    SvaraRadera
  14. Ja det måste ju va roligt att få dem att överleva så länge som möjligt :) Måste bara fråga vad det är för klängväxt du har på din"visningsbild" Kram Suss

    SvaraRadera
  15. God fortsättning på det nya året.
    Hoppas att vi syns någon gång i sommar.
    mvh Ken

    SvaraRadera