måndag 31 oktober 2016

En mycket trevlig helg!

 Helgen har varit väldigt trevlig, började i lördags med ett besök på Botan ........
 ....... Rhododendrodsällskapet västsvenska kretsen träffades på instutitionen där vår kassör Roberto höll ett spännande föredrag om förökning av roddar. Det var riktigt spännande :)
 Vädret var strålande och Ullungrönnarna utanför "brann" i fantastiska höstfärger.
 Det var riktigt häftigt att titta upp i trädet och njuta av de gyllene färgerna :)
Dagen avslutades lika spännande med en kväll där vi, 8 personer lagade mat tillsammans under trevliga former som  sedan avnjöts vid ett vackert dukat bord :) Detta var första gången som Göran o jag deltog i något sådant här och jag måste säga att det var vansinnigt roligt :) Att få en meny i handen och uppdelade i "lag" tillaga förrätt, varmtt eller dessert var mycket trevligare än jag kunnat föreställa mig :)
I går söndag var vi på tvåårskalas hos Ellie (barnbarnet) så även söndagen tillbringades med härlig samvaro :)

4 kommentarer:

  1. Härliga ullungrönnar. Kul att ni ville komma. Nog hade vi trevligt!
    Ha det gott!
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Förökning av roddar - det hade jag velat höra! Och den där middagen låter väldigt trevlig också!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  3. Tyvärr missade jag föredraget. Från början hade jag en optimistisk plan om att hinna det, hämta pioner i Mariestad och sen köra till Dals långed... Rönnarna vid botan är fantastiska. Jag hade ett frösått ex från just de rönnarna på förra tomten.

    Att laga middag så och tillsammans är min favorit :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  4. Så trevligt allt låter. Även jag har varit medlem i Rododendronsällskapet för många år sedan. Kanske borde jag återuppta det.
    Att laga mat kollektivt låter kul.

    Ha en fin fortsättning på "spökveckan" ;-)!
    /Anja

    SvaraRadera