fredag 5 december 2014

Småfåglar o amaryllis!

 Kan ju inte med bästa vilja i världen påstå att man känner någon julstämmning idag, det är grått o ruggigt och regnet har fallit med både små o stora droppar hela dagen. Men man får försöka att mysa till det inne istället:) Utanför köksfönstret har fåglarna fullt upp med att äta och det är väldigt kul att sitta o titta på dem:) De flesta känner man ju igen som de här på bilden men ibland dyker det upp några som jag inte har en aning om vad de är för några. Till min stora glädje hittade Göran en gratis app som heter "Våra vanligaste fåglar" :)
 Nu har jag laddat hem den och nu kan jag roa mig med att kolla in  en massa olika små fåglar och till o med få höra hur de låter:) Väldigt trevligt att ha med sig var man än befinner sig eftersom jag alltid har mobilen i fickan :)
I fönstret bredvid har en liten miniamaryllis slagit ut sin första blomma :)

1 kommentar:

  1. Den appen skall jag leta upp. Verkar toppen bra. Idag var det tristare än trist. Så jag åkte och köpte lite julblommor och växter.
    Vad annars skall man göra?
    Ha en skön helg
    Annika

    SvaraRadera