söndag 8 juni 2014

Pionfrossa...

.... blir det snart hos mig, men ännu är det bara några namnsorter som slagit ut av lactiflororna:) En del är dessutom alldeles för små/unga för att jag skall "ha råd" att plocka till buketter av dem. Detta är 'Show Girl' som visar sin allra första blomma, den har jag naturligtvis inte hjärta att knipsa av:)
 En del är felnamnade, den här är köpt som 'Dinner Plate' men är troligen 'Buckeye Bell'. Retfullt med fel namn :(
 Men eftersom jag har en del pioner som nu har blivit så pass stora att man utan att det märks kan ta en eller två blommor så kan jag redan nu plocka ihop till en bukett:) Här har jag plockat in en härlig bukett  med både onamnade och namnade, den rödrosa ni ser här till höger är P.lactiflora 'Paula Fay'
 'Paula Fay' i närbild.
 'Paula Fay' i motljus.
 Här är hon i rabatten:)
 På andra sidan av buketten finns 'Best Man'.........
......... och här är han i rabatten :) Snart kan jag plocka in stora fång av pioner utan att fylla ut med andra blommor:) 

2 kommentarer:

  1. Underbara pioner du bjuder på. Fel namna är verkligen retsamt. Jag har sått en rosenskära som skulle vara dubbel och är enkel.
    Suck!
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  2. Troliga 'Buckeye Bell' är ändå skönheten bland skönheter.Hur förargligt det än är med felmärkt. Tyvärr verkar det hända alltför ofta eller att det är rätt sort men fel färg.
    Ha detfint
    Anette

    SvaraRadera