söndag 29 juni 2014

Det tar på krafterna :)

 Som tur var hade vi vädrets makter med oss i dag, ca 70 personer kom och tittade i vår trädgård, köpte växter, pratade och drack kaffe:) Det är så fantastiskt roligt att få så mycket positiva omdömen om vår trädgård så det lever man på länge :) Att prata trädgård och "ge råd o tips" tar dock på krafterna även om det är roligt så efter att ha ätit lite och vilat en stund gick jag ut i kvällsljuset med kameran, det är så ljuvligt avstressande och skönt för själen. De vitblommande växterna är som vackrast då:) Här är en vit stormhatt (Aconitum napellus Alba) Min är i år minst 160 cm hög och riktigt pampig.
 Att plantera en vit ros mot en vit tegelvägg var väl inte det smartaste vi gjort men i skymningen syns den bäst och doften är ljuvlig på Honungsrosen (Rosa helenae hybrida)
 Den vackra, rent vita Mjölkhjärtklockan (Campanula ochroleuca) riktigt lyser i skuggan av den rödbladiga smällspirean och min rostiga dam bildar en skön kontrast :)
Även en mulen dag kan ge ett fantastiskt ljus på sommarhimlen:)

3 kommentarer:

  1. Härligt att höra att ni fick fint väder och allt gick som det skulle.
    Jag var ju inte med i tusen trädgårdar men jag har också haft trädgårdsbesök hela dagen.
    Nu sover vi gott Monne.

    Varför har jag inga vita stormhattar?
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  2. Förstår att ni fick många positiva reaktioner från besökarna. Tur med vädret hade vi och roligt var det. Precis som du gick jag runt en stund sent i går kväll och njöt av stillheten och de vita blommornas skimmer.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Härligt med trädgårds besök! Din honungsros ser fantastisk ut!!

    SvaraRadera