måndag 22 juli 2013

Trevligt besök!

I dag fick jag ett mycket trevligt besök av ett gäng forumister (Allt om Trädgårds forum) :) Många av dem kände jag igen både får forumsidan och från bloggvärlden:) Tyvärr är jag urdålig på att komma ihåg namn så jag bryr mig inte om att skriva ut namnen ens på de jag kommer ihåg - förlåt tjejer ( och man:)) Trevligt var det som sagt och även om trädgården inte visades upp i sitt allra bästa skick var ni ändå gulliga att säga att ni var nöjda:) 
 Fler och fler dagliljor blommar nu och i dag hade den här läckerbiten slagit ut;) Det är en korsning mellan H. 'Soapstone Bubbles' x H. 'Ocean Spirit' en planta som jag köpt av Anette Nilsson. Hög och relativt stabil och många knoppar, riktigt fin:)
En annan läckerbit är den här H. 'North Wind Dancer' som jag köpte av Gerald Hohls i Tyskland förra året:) Hoppas dock att den blir lite stadigare efter några år i rabatten för den är lite vek i stammarna :( Har fått stödja den här stängeln.
Köket fortskrider och snart ska ni få se på lite bilder men inte i dag:)

3 kommentarer:

  1. så kul besök!!! Kände igen några ansikten!!Såg at det är nära nu för köket, så skönt för er.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Hejsan

    Det är alltid trevlig med besök. Det sker väldigt sällan hos oss tyvärr....vet ej varför.

    SvaraRadera