tisdag 9 juli 2013

Fantastiska, underbara klättrare!

 Idag har vi varit och firat Görans mamma som fyller 80 år idag. Så sorgligt att hon inte riktigt "var med" bara:( Alzheimer är verkligen en vidrig sjukdom.
Här hemma blommar det för fullt i trädgården och doften från vildkaprifolen (Lonicera periclymenum) är bedövande ljuvlig:)
 En annan klättrare som är bedårande vacker i år är Clematis fargesii som också kallas för stjärnklematis och blommorna ser verkligen ut som stjärnor:) Den har växt till sig rejält i år och jag hoppas att den nästa år har täckt in en ännu större del av planket:)
 Clematis viticella 'Rouge Cardinal' har enormt stora blommor i år säkert 15 cm i diameter:) Kan inte komma ihåg att de varit så stora förut, eller också så har jag bara fått för mig det:)
I eftermiddags kom köket:)) närmast är granitbänkarna och jag undrar hur det ska gå att få in dem för de är tunga som bly. Den ena är 3 meter lång så den blir nog inte rolig att bära in. Men det löser sig nog jag har ju både Göran och sonen som är grymt starka när det gäller:))

2 kommentarer:

  1. Tur med starka karlar, för det där ser inte lätt ut att få in.//Britt

    SvaraRadera
  2. Underbar doft! Har vi från altanen.

    SvaraRadera