söndag 3 juli 2016

'Tusen Trädgårdar'

 'Tusen Trädgårdar' blev en trevlig dag trots att det småregnade emellanåt, efter en riktig störtskur (tack o lov var det ingen i trädgården just då) kom solen fram och det blev riktigt skönt :) Så här hängde jag upp vimplarna som vi fick på posten för ett tag sedan från Studiefrämjandet :)
De större skyltarna hade vi plastat in och satt ute vid vägen. Men dessa vimplar var trevliga tyckte jag :)
 Mulet men regnet hängandes i luften på förmiddagen.
 I år var det första gången på en 'Öppen Trädgård' som Göran hade ett "eget" bord med Rhododendron :) Det var många som var intresserade och det var många frågor :)

 I stället för bokharabindan (Fallopia baldschuanica) som förr växte i ingångsportalen och som dog vårvintern 2013 har vi nu planterat Clematis vitalba 'Paul Farges' syn. 'Summer Snow'

 Den är också väldigt starkväxande och är nu väldigt vacker med sina vita, doftande blommor :)
Tack alla besökare som kom och förgyllde den här söndagen :)




5 kommentarer:

  1. Vädret har inte varit någon höjdare på sistone. Men, detta svala vädret gör att folk kanske hellre rör på sig än sitter i solstolen hemma?
    Roligt att du/ni är nöjda med dagen.
    Ha det gott! /Anja

    SvaraRadera
  2. Ja, nu kan vi andas ut och bara njuta av våra trädgårdar. Resorna, riksmötet, TT är gjorda och regnet har kommit. Dock igår klarade vi oss med en litenliten skur. Jag ska också försöka skriva ett inlägg om mina upplevelser om Tusen Trädgårdar, men tiden är knapp. Jag jobbar två veckor till innan det är dags för semester. Det är lite trögt, men jag får bita ihop.
    Jag skulle så jättegärna vilja träffa er igen, längtar efter inspiration, känner mig helt tom nu.
    Kram
    Marta

    SvaraRadera
  3. Skönt att dagen blev bra för er och att ni klarade er ifrån det värsta regnet. Nu när fixandet och visandet är över kan vi bara njuta av våra trädgårdar. :)
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Stort tack till Er båda för att Ni hade öppen trädgård i Tusen trädgårdar. Vi fick då möjlighet att se Er inspirerande och vackra trädgård som vi följt på nätet i flera år.
    Ha det så bra
    Rosa Amethyst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själva det var riktigt roligt att träffa er ;) Lycka till med sticklingarna :)
      Ha det gott/Monne

      Radera