onsdag 6 maj 2015

Sorgligt!

 De uppmärksamma har kanske lagt märke till att det varit ovanligt långt uppehåll på bloggen för att vara mig men i måndags (då jag tänkt göra ett inlägg) ringde de från svärmors boende att hon snabbt blivit mycket sämre och vi åkte ut vid tretiden på eftermiddagen. Hon var då döende och vi satt hos henne hela kvällen o natten och vid 8-tiden åkte vi hem för att få ligga ner och vila en stund. Var tillbaka vid 12-tiden och då var även Görans bror där och 12.41 drog hon sitt sista andetag :( Sorgligt men samtidigt en lättnad att hon slapp att lida mer. Alzheimers sjukdom är vidrig, hon kunde varken äta eller dricka de senaste dagarna, hade troligen fått någon propp i hjärnan så hon glömt hur man svalde. Hon kände inte igen oss de sista så för hennes skull var det nog en befrielse. Känns sorgligt o konstigt att hon är borta :(
 I dag var jag och gjorde magnetröntgen på korsryggen och hoppas (hur konstigt det än låter) att de hittar något så att jag kan bli bra/bättre,  får se när läkaren får svar på plåtarna. 
Blåregnet (bilden) ser ut att få enormt med blommor i år också :)
 Även på gården händer det grejer, vi har snickare här som lägger om taket o div. andra snickerier på stallet. 
Muscari 'Baby's Breath' har slagit ut sina ljusblå blommor helt nu och...........
.......... det är en stor skillnad på färgen mot den vanliga.

4 kommentarer:

  1. Jag förstod att det var något allvarligt som höll dig borta frän bloggen
    Om hon hade alzheimers så var det kanske en befrielse att hom fick dö.
    Allt gott!
    Lailw

    SvaraRadera
  2. Ja Laila, det har varit några jobbiga dygn :( Din oro över min hälsa i min blogg gjorde mig rörd. Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag beklagar i sorgen. Hoppas du får tröst i familjen och från trädgården

    SvaraRadera
  4. Den sjukdomen är en riktig mardröm! Jag förstår att känslorna är upp och ned när en kär anhörig försvinner blir det tomt medan man inte heller vill se henne lida.
    Jag beklagar också er sorg.

    /Anja

    SvaraRadera