torsdag 21 maj 2015

Nu slår guldazaleorna ut :)

 I dag var vädret på vår sida så vi passade på att försöka rensa och lägga täckbark/jordförbättring uppe på "platån" som vi kallar platsen. Även i gruset hade det blivit en del ogräs men det är inte rotogräs så det är lätt att rycka upp ur gruset :) Det var mitt jobb när Göran bar säckar med täckbark och fördelade det under Rhododendronbuskarna vid berget:)
 Här har jag kasat mig, sittandes på baken fram till en av sittgrupperna. Måste ju varva mina rörelser för ryggens skull :( Här var det skönt att sitta en stund med fåglarna hysteriskt kvittrande runt omkring:) Flyttar jag kameran till vänster så ser ni............
 .......... vårt hus. Stenarna i framkant är alltså början på slänten ner till "Dansklandet" :)
På andra sidan huset är detta foto taget, nu börjar Azalea luteum slå ut lite överallt i trädgården och det doftar ljuvligt:) Skulle så gärna ha följt med Göran till Botan i eftermiddag/kväll när några stycket skulle träffas för en rundvandring i Rhododendrondalen, det måste både vara en fröjd för både ögon och näsa nu men jag orkar inte med det med min kassa rygg :( 
Fick förresten svar på magnetröntgen i går. "Förslitningar i hela ländryggen. Diskerna buktar bakåt, mellan ländkota 5 och korsbenet buktar disken så mycket att den påverkar en nervrot. Det är också trångt för nervrötterna i ryggmärgskanalen." Har fått remiss till ortopeden i Kungälv för vidare bedömning/behandling/operation så vi får väl se när jag blir kallad. Skönt i alla fall att få reda på vad denna infernaliska smärta beror på .

3 kommentarer:

  1. Guldazaleor redan! Här får vi hog vänta några veckor på den ljuvliga blomningen.
    Usch vilket svar på magnetröntgen! Men förstår att det är skönt att få veta.Hoppas det går att operera!
    Allt gott!
    Laila

    SvaraRadera
  2. You do have a wonderful garden. I love the details you arranged and for sure your wonderful plants.
    All my best for you take care and best wishes from an Austrian gardener
    Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Ajajaj! Inte kul med ryggen! Hoppas du kan bli opererad o slippa eländet!
    Ha´t himla mycke bättre
    Nina

    SvaraRadera