måndag 25 maj 2015

Älskat "ogräs"

Man kan ju verkligen förstå att de kallas för "Bluebells" i England, Hyacinthoides non-scripta låter ju inte lika romantiskt :) Vi svenskar säger nog oftast klockhyacint, oavsett vad man nu kallar dem blommar de nu i alla fall lite över allt i vår trädgård och jag älskar dem :)  De kan ju tydligen sprida sig som ogräs men ännu har jag inte märkt av några problem på den fronten :)
 I går skrev jag om vår dotter som fyllde år, idag skriver jag om en annan dotter nämligen Furnival's. Undrar vem han var? Hans dotter är i alla fall underskön och blir större o vackrare för varje år :) Rhododendron 'Furnival's Dauther' blickar, från sin plats ut över förträdgården som börjar att bli lite lummigare nu trots den kalla väderleken.
Om ni klickar upp bilden kan ni skymta alven lite till höger om den röda soffan :)

1 kommentar:

  1. Mina klockhyacinter syns inte till, de gick bort ifjol vinter : Den är så fin.Den rodden var ju underbar!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera