torsdag 28 maj 2015

Lite blingbling och annat :)

 Idag har det varit mulet, regnet har ömsom vräkt ner eller duggat lite fint och stilla. Jag har varit och handlat och gjort diverse ärenden, det gäller att passa på när det ändå regnar:) Nu i eftermiddag var det en stunds uppehåll så då passade jag på att fota lite. Här är Rhododendronplanteringen precis utanför ytterdörren.
 I går fick jag äntligen "tummen ur" för att montera ihop min ring som jag gjorde i keramik samtidigt som jag gjorde Akka. Den har fått en stoor "diamant" monterad och fäst och sedan placerade jag den i "Sagolunden" mitt i en näva :)
 Här är det tänkt att den ska få stå och fånga lite sol i prisman, fast det blev rätt vackert med regn också :)
 Tog en sväng upp till "Stallplatån" som vi fått i ordning nu efter några dagars rensning och påfyllnad av tidningar o täckbark. De här Rhododendronbuskarna har Göran frösått för 10-15 år sedan och de doftar ljuvligt.
 Här står jag på bergsklacken med infartsvägen till gården i ryggen.
 Vänder jag mig lite till vänster ser det ut så här, detta parti anlade vi förra året så det tar några år innan det blir lika frodigt här :)
 Här är en Magnolia 'Sunsation' som vi planterade förra året. Den är ca 50 cm hög men har 7 knoppar!! Där kan man snacka om utdelning :)
 Visst är den läcker?

9 kommentarer:

  1. Läcker ring du gjort. Var har du hittat den stora 'diamanten'? Gillar dina namn på platserna i trädgården. Stallplatån, Bergsklacken och Sagolunden. Påminn gärna Göran om fotot han lovat skicka till mig.
    Ha det gott!
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Så läckert med magnolia i gult. Min bästa är 'Susan'. Vid ett av mina besök hos dig fick jag se en del rhododendronsådder. Blev inspirerad och har några på gång! Läcker ring också. /Anette

    SvaraRadera
  3. Wow vilken läckerbit den där gula magnolian! Stallplatån ser väldigt fin ut. Otroligt vackert hos er nu. Ringen var ju en rolig idé: Sagan om ringen?
    /Anja

    SvaraRadera
  4. Wow vilken läckerbit den där gula magnolian! Stallplatån ser väldigt fin ut. Otroligt vackert hos er nu. Ringen var ju en rolig idé: Sagan om ringen?
    /Anja

    SvaraRadera
  5. Jädrans snyggt alltså! Börjar bli riktigt förtjust i roddar.....
    Ha´t himla gôrgôtt i vätan
    Nina

    SvaraRadera
  6. Vilka jätterabatter ni har överallt! Och frösådda rhododendron! Bravo!
    Allt gott!
    Laila

    SvaraRadera
  7. Även om gult inte är en favoritfärg måste jag säga att 'Sunsation' är ursnygg och den som kom på namnet måste känna sig nöjd : -)
    Tokgillar din ring! Vill också ha! Men var sjutton hittar man en slipad sten som är så stor...
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  8. Gillar verkligen den gula magnolian. Funderar på att plantera en magnolia och nu blir jag ju förstås sugen på en gul Sunsation (kul namn). Den stora diamanten och alla rhododendron är också underbara.
    Ha en bra ny vecka! Anna-Karin

    SvaraRadera
  9. Ja det var en bra utdelning må jag säga. Mycket jag missta här hos dig. Springer runt med krukor hela dagarna just nu.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera