torsdag 14 maj 2015

Älskar dvärglönnar

 som ni kanske förstått vid det här laget :) Den här lilla söta uppstammade köpte vi hos Hachmann i Tyskland förra våren. Den har klarat sig fint i vinter i stenpartiet och den har det tungvrickande namnet Acer palmatum 'Murasaki Kiyohime' :)
Idag har det varit strålande solsken hela dagen och i lä blev det riktigt varmt. Den här rabatten har jag slitit med de senaste, rensat några meter ena dagen ösregn och annat arbete i tre dagar. Rensat lite, ösregn i flera dagar :( Men idag kom jag riktigt långt innan jag fick avbryta p.g.a min förbänkade rygg :( Men enveten som jag är blir det nog klart i morgon :) Har rensat bort oändliga mängder kirskål samt många växter som jag inte längre ville ha som studentnejlika och lysing nu får jag plats med mer både pioner, irisar och dagliljor :)
Under tiden jag slet på mitt håll slet Göran i den här rabatten, här börjar vi också se ett slut. Ska lägga ut lite täckbark i morgon troligtvis, det fungerar ju både som jordförbättring och samtidigt så ser det hyfsat snyggt ut tills plantorna blivit så pass stora att de täcker in ytan :)

6 kommentarer:

  1. Så fint det ser ut när ni har städat och fixat. Japanska dvärglönnar är så läckra. Den du visar här är ju makalöst fin.
    Och solen! Den har skinit hela dagen! En kanondag har vi haft!

    /Anja

    SvaraRadera
  2. Skönt närman ser slutet på rabattslitet! Önskar jag kunde säga detsamma!
    En fortsatt skön helg
    önskar Laila

    SvaraRadera
  3. Ja, det er godt når hovedopprenskingen er ferdig om våren! Det blir nok fint! Ha en fin dag! Hilsen Anne-Kristin

    SvaraRadera
  4. Nya vyer varje gång från er fina trädgård. Blir allt mer nyfiken på hur den ser ut i verkligheten.
    Ja, nu har det varit kallt och ruggigt väder så länge att det inte går att ta hänsyn till vädret längre. Storm eller ej, idag måste jag få en hel del gjort.
    Fin söndag till dig
    Anette

    SvaraRadera
  5. Vackert och otrolig ordning i din trädgård!!! Härlig häggmispel njuter av min egen precis utanför köksfönstret!

    SvaraRadera