måndag 18 maj 2015

Mer av ljuvliga Kinnekulle!

Här är vi på väg i karavan mot resans andra trädgårdsbesök. Omgivningarna kring Kinnekulle och Vänern var helt magiskt vackra.
 Efter en liten stunds körning var vi så framme. Nere vid vägen mötte Henrik Zetterlund oss. Här var det oerhört vackert .......
 ..... en liten bäck med kabbelekor rann utefter vägen upp till Henriks hus.
 Ett parti med 4 olika nyanser av blå Muskari (Pärlhyacinter)...
 ..... och ett hav av majnycklar (Primula vulgaris)
 Nu närmade vi oss huset och nu började pionerna dyka upp lite över allt :)
 Pioner i massor med en stor klick av ännu en form av Muskari (tror jag) Så himla läckert!
 Överallt hittade man rariteter och överraskningar i det gröna. Här är det någon form av en ljuvligt rosa Erythronium (Hundtandslilja) som de flesta av oss skulle kunna begå mord för :)
Huset var så mysigt och charmigt, riktigt urtypen av svenskt torp enligt min åsikt :) Jag tog vansinnigt många bilder så jag tror att jag avslutar med denna bilden och fortsätter i morgon annars blir det för jobbigt att läsa tror jag. Så i morgon får ni se mer av ljuvliga Kinnekulle :)

4 kommentarer:

  1. Men attans Monne! Du skulle ju kommit inom... hade gärna hakat på till Henrik 8-)
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  2. Det besöket skulle jag gärna varit med på.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Det är inte ofta jag är avundsjuk på resor men detta är en av dem. Skulle gärna ha varit med på den.

    /Anja

    SvaraRadera
  4. Ohh vad kul att se hans trädgård på våren. Jag har varit där i piontid och det var så fint. Jag gillar ju den stilen på trädgård.
    Nu är utställningen slut så jag kan pusta ut lite.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera