tisdag 9 augusti 2016

Så trist, så trist :(

 Det har stormat rejält de sista två dagarna, inte verkar det avta ännu heller :( Vi undrade senast i morse om det kommer att bli något som förstörs i trädgården och det blev det, vår favorit kornell, Cornus kousa 'Venus' gick tvärt av framför ögonen på mig, jag låg o rensade precis bredvid när den föll :(
 Så här såg den ut förra året den 11 juni.......
 ........ och så här den 23 juni.
 Vi älskade detta ljuvligt vackra träd........
.......... med de enorma "blommorna". Det är ju egentligen foderbladen  som vi kallar blommor. Nu får vi försöka att få tag i en ny. Nåja, det är väl ett I-landsproblem men det var mycket tråkigt.

10 kommentarer:

  1. Verkligen trist. Här har flera stora grenar i narrbusken brutits på mitten.
    Ha det gott!
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Usch så trist. Den kommer väl igen och finns i minnet. Tur att den inte hamnade på dig. ❤️

    SvaraRadera
  3. Nej fy så trist. hoppas att du hittar ett nytt fint sådant på rea nu i höst.

    SvaraRadera
  4. Tråkigt särskilt när det drabbar en favorit. Det måste ha blåst som attan om trädet bröts av bara sådär! Anar att du inte kommer att ge dig förrän du hittar ett nytt exemplar.
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  5. Det var verkligen tråkigt med det jättevackra trädet. Tur ingen kom till skada. Hoppas du får tag i ett som kan ersätta det där.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  6. Ja det var ju tur att jag inte fick det i huvudet :) Undrar om det möjligtvis var skadat på något vis, det såg lite konstigt ut just där det gick av. Får väl antagligen aldrig veta så det är lika bra att sluta att fundera. Tack för ert medkännande!

    SvaraRadera
  7. Nej! Fy så tråkigt! Stackars trädet och dig. Jag har sett den fina kornellen i din trädgård. Visst finns det alltid något värre, men vad hjälper det dig.
    Nu, just denna arla onsdagmorgon har vi 9 grader!!! Ösregn och fortfarande hårda vindar i byarna även om stormvindarna har lagt sig. Ja, mitt i sensommaren - som vilken som helst novemberdag ;-((
    Men, det blir lite bättre nästa vecka :-)!
    /Anja

    SvaraRadera
  8. Aj så tråkigt! Att ersätta ett stort find blommande exemplar tar ju sin modiga tid. Men i måndags kväll och igår var det storm i byarna på väderöarna bland annat. Blåste nästan bort i blåbärsskogen igår.

    Carina

    SvaraRadera
  9. Fy för den lede! Det finns ingen chans att det kan slå upp nya skott? Har inte varit ute o kollat vad som hänt här än.....
    Ha´t himla gôrgôtt trots förlusten <3
    Nina

    SvaraRadera
  10. Det kan jag också intyga att ni älskade detta träd, det är efter att du har pratat gott om den, Monne, jag har köpt min. Hjärtat blöder när något sådant händer, så är det bara. Hoppas ni försöker rehabilitera den, rotsystemet är ju oskadat. Min har klarat sig i stormen, den är ju bara en pinne.
    Kram
    Marta

    SvaraRadera