söndag 27 september 2015

Antikladan igen :)

 Igår blev det en tur till Antikladan, det var ett tag sedan sist så det var riktigt roligt :)
 Här finns nog allt för alla smaker, som den här avdelningen med retrosaker/möbler. Inte i min smak men det måste ju vara paradiset för de som gillar det.
 I detta rummet finns det allt från delar till fotogenlampor, gamla plåtburkar till "bra ha grejer" :)
 En trappa ner finns det lite av varje, lite loppis kan man kanske säga.
 På ett annat ställe hittade vi den här fantastiska sittgruppen i gotisk stil, kollade på nätet och den är gjord av en amerikansk konstnär (vet ju inte om den här är en kopia) den är i alla fall gjord av polyston som är en blandning av mald bergart och en plastmassa. En fantastiskt naturtrogen läderimitation i sitsarna men kanske inte den skönaste fåtölj jag suttit i :)
 Så här ser baksidan ut, visst är de häftiga? Tänk att hitta en sådan här grupp till sitt vardagsrum om man gillade gotisk stil. De var inte direkt billiga 3.200:-/st men det var å andra sidan hälften av vad de kostade på nätet :) Vansinnigt kul att få se denna grupp :)
Här är bordet som var lite svårt att fota eftersom det var så många saker på glasskivan som jag inte vågade lyfta bort men ni ser ju lite av det:)
Den här gången var det ingenting som fick följa med oss hem men det blir det kanske nästa gång :) 

1 kommentar:

  1. Vilket ställe!!!
    Hur mycket bra rekvisita som helst. Där hade jag blivit pank kan jag säga.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera