lördag 1 november 2014

Tack Gerben!

Idag åkte vi hemifrån  vid halv nio-tiden för att handla inför dagens möte på Botaniska Institutionen i Göteborg. Det var Rhododendronföreningen som bjudit in Gerben Tjeerdsma som föreläsare:) Han höll ett fantastiskt "matnyttigt" föredrag om samplanteringsväxter till Rhododendron (surjordsrabatter) Mycket som vi kommer att anamma och framför allt ha i åtanke framöver:)
 Det var ca 30 personer som kom och när Gerben gjorde en paus mitt i föredraget passade vi på att dricka kaffe och macka, ta lotter och sist men inte minst "slåss" om växterna som Gerben hade med sig till försäljning:) Återkommer om vad vi köpte:)
 En liten blomma fick han efteråt av  föreningen. Tack Gerben!
Den här rönnen var jag tvungen att fotografera även om bildkvaliten kunde varit bättre (det kunde nog alla bilder varit föresten). Mitt på parkeringsplatsens alla träd som var kala o vintergrå stod den som en flammande fackla:)

2 kommentarer:

  1. Även jag var med i detta sällskap för kanske tio år sedan. Tyvärr kostar alla medlemskap väldigt mycket sammalagd för en pensionär och jag måste därför välja noga dem. Annars låter det alldeles härligt att få lyssna på en person som Gerben!
    Jag förståratt det är mycket man kan samplantera med roddar ;-)! /Anja

    SvaraRadera
  2. Låter som ni haft en både informativ och rolig dag. Vilket underbart 'glasögonband' som Gerben har. Om det nu heter så?
    Fortsatt trevlig helg!
    Birgitta

    SvaraRadera