onsdag 27 november 2013

Årets första hyacint............

 På söndag är det 1:a advent - du milde vad den här hösten har gått fort:) Jag har roat mig med i omgångar de sista veckorna med att göra blomsterarrangemang:) Här är det en av mina amaryllisar som snart slår ut:) Adventsljusstakarna är på plats men tänds till helgen:)
 Årets första men inte sista hyacint har slagit ut och den doftar ljuvligt, vill ju gärna ha vita men de doftar alldeles för lite i min smak även om jag försöker att köpa de som ska ha doft. Nu är det full rulle här inför julen eftersom jag tar fram allt till första advent, men det är ingen stress eftersom jag går och småpysslar i princip hela tiden fram till jul:)
Nya köksgardiner kostade jag på mig även om de andra bara var 3 månader och helvita och mycket väl kunde ha suttit uppe men jag föll för de här söta:)

5 kommentarer:

  1. Jag köper också en blå för doftens skull, men det är de vita som får stå framme och synas :)

    SvaraRadera
  2. Jag får väl köpa en här i dagarna börjar bli sugen.
    Annika

    SvaraRadera
  3. Men oj så fint du har gjort Monne! Det är ju DETTA som får en att överleva mörkret så här års! /Anja

    SvaraRadera
  4. Måste skaffa några hyacinter idag om vi har tid att åka och handla - annars blir det inget adventspyssel här, vi stökar fortfarande med renoveringen som tenderar att bete sig som en snöboll i rullning!
    Trevlig helg!/Laila

    SvaraRadera