måndag 2 september 2013

Tippen och rabatter!

 Det här var vad vi köpte på marknaden i lördags:) Inte så mycket för att var oss men det är rätt fullt i rabatterna vid det här laget:)  På plantskolan innan marknaden köpte jag den stora fina plantan till vänster Echinacea ' Summer Cocktail' den mindre och de andra på marknaden Echinacea 'Sundown' tror jag det var, Iris sibirica 'Dance Ballerina Dance', Iris sibirica 'Gull's Wing' och Göran köpte två Rhododendron:)
 Fortsatte att rensa rabatterna idag, det var verkligen behövligt. Vi gjorde ett avbrott i rensandet för att åka till tippen med en massa bröte och sedan fortsatte vi i rabatterna igen:)
Nu vid sex-tiden gick jag in för kvällen, ska fortsätta här i morgon men jag är väldigt nöjd med det som blev gjort idag;)

1 kommentar:

  1. Härliga fynd!!!Echinaceor är ju så vackra.
    Att Göran skulle köpa roddisar var väl otippat:))Fast du kan hälsa honom att jag har också blivit förälskad i dom nu...
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera