torsdag 6 juni 2013

Nu har jag bestämt mig!

Idag är det vår nationaldag och Trädgårdsamatörens dag och det firade vi med öppen trädgård:) Det kom ca 50 besökare och det var en trevlig dag och jag hoppas att de som kom var nöjda. För nu har jag bestämt mig för att min/vår trädgård är till för oss:) alltså jag visar gärna upp den för intresserade men de får vara på mina/våra villkor. Eftersom jag gillar att rensa ogräs emellanåt, kruka om plantor emellanåt och pyssla i största allmänhet i trädgården eller "bara" gå runt och njuta har jag bestämt mig för att när jag får ont eller helt enkelt inte känner för att rensa ogräs så får de eventuella besökare ta det som det är:) Jag vill inte att min hobby och källa till välmående skall bli en massa måsten. Så därför ser det ut så här just nu:) Rensat och fint till största delen i denna rabatten men.................
 ........lite längre bort ser det ut så här:) Jag lider inte av det och jag hoppas inte att besökare gör det heller:) Detta rensar jag senare.
 Rosenpionen (Paeonia veitchii) blommar så här fint just nu:)
Den första av skäggirisarna, Iris germanica 'Superstition' blommar nu och i förgrunden ser ni Syringa meyeri 'Palibin' (Dvärgsyren)

6 kommentarer:

  1. Hejsan


    Fina blomsterbilder. Du har alltid fina bilder tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Nä GUD VAD GÖTT att se att det växer ogräs även hos dig :-D Så slipper jag få prestationsångest, det är så trist med ogräsrensandet, för man hinner ju inte nyanlägga för all tid går åt bara att hålla efter det gamla.
    Jag var på visit hos Martha och kollade henns trädgård idag, försökte övertyga min trädgårdskollega att han skulle åka förbi er på hemväg från Gbg men han var för blyg tror jag ;-) Får släpa med honom nån annan gång.

    SvaraRadera
  3. Hejsan Monica!Tack för igår!
    Det är självklart att en privat trädgård har den 'ogrässtandard' som ägarna har lust med och mäktar med. Er trädgård är också så väldigt stor med så många rabatter att du borde ha hjälp för att alla rabatter skulle vara rensade. Men, som besökare ser man allt det fina och inte såg jag några orensade rabatter! /Anja

    SvaraRadera
  4. ps
    ....och Monne! När du får någon planta av de gulbladiga hostorna (både stora och små sorter) kan du väl maila mig så att jag kan komma förbi och köpa...! Nu ångrar jag mig att jag inte fotade några av dem.
    ds

    SvaraRadera
  5. Ska tänka på dig när jag dela dem Anja:)

    SvaraRadera
  6. Tycker det låter som en sund inställning... :)

    SvaraRadera