söndag 20 juni 2010

Stulen idé!

Dessa stora tallstubbar hade min svåger turligt nog sparat då han sågade ner en massa träd på sin mark för ett tag sedan. Hela trädet var helt ihåligt och han tyckte att det såg kul ut. Vi fick några och jag planterade lite sedum i och placerade dem i rabatten:) Iden "knyckte" vi från en besöksträdgård i Skåne:)) 





Nu blommar mitt blåregn:)) Det blev dock inte så många blommor i år men det överlevde i alla fall vintern. Hoppas att det blir mer blommor nästa år:) 

8 kommentarer:

  1. Idéer är till för att "knyckas"! Det blir ändå aldrig exakt likadant som originalet eftersom man själv sätter sin egen prägel på det. Jag tycker det är en så god idé att jag kanske själv knycker den, jag med! =)
    Mitt blåregn har överlevt vintern, men några blommor lär det inte bli eftersom det bara är 50 cm högt än så länge. Men det finns många grenar och skotten är friska och frodiga. Så nästa år kanske.....
    Ha en fortsatt skön helg
    /Helen

    SvaraRadera
  2. Och samma idé fick jag förra året, då jag planterade en liten vitspräcklig buske i min ihålliga stubbe! Om man inte knyckte idéer skulle livet bli bra tråkigt...

    SvaraRadera
  3. Det är ju det som är kul att se andras trädgårdar för att det finns så många idéer//Britt

    SvaraRadera
  4. Klart man ska passa på att "stjäla" lite ideer.De blir inte sämre för att man själv inte kom på det från början.
    Var det inte det vi gjorde i Blekinge förresten:))
    Kul att du har hittat till min sida också. Roligt att få nya trädgårdsvänner....
    Ha en fortsatt bra söndag// Elinore

    SvaraRadera
  5. åhhh så härligt det blev! Klart man ska låna idéer :)
    Ha en fin kväll! / Irene

    SvaraRadera
  6. Håller med Helene om idéer. Snyggt blev det.
    Vintern har varit lite hård på vissa växter, tur att blåregnet överlevde.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  7. Mitt blåregn har aldrig blommat på sex år.
    Mariana

    SvaraRadera
  8. jag knycker ofta jag:)ideer alltså..om inte annat så får man inpiration att göra nått liknande men på eget vis...snyggt blev det!!
    Ha det gott
    Berit

    SvaraRadera