tisdag 22 juni 2010

Så söt, så söt!

Den här lilla sötnosen måste jag visa er, det är en liten miniatyrhosta, närmare bestämt Hosta 'Cat's Eye' inköpt hos Zetas förra året:) Jämför med linsskyddet till vänster. Den är så söt tycker jag. Det växer och frodas nu i trädgården och en del av årets frösådder börjar nu att blomma.






Som denna tex. Stachys coccinea 'Chinook'  (Kolibribetonika) den har inte riktigt slagit ut här men färgen är som ni ser härligt hallonröd.
Den här har jag inte frösått men tycker att färgen är underbar. Stark men inte skrikig och man blir så glad när man ser den. Tanacetum coccineum 'Robinson's Rose' (Rosenkrage) heter den och är fin till snittblomma:)

3 kommentarer:

  1. Hostan vart en favorit //Britt

    SvaraRadera
  2. Oj, vad du är flitig, jag tycker att jag var här inne och hälsade på alldeles nyss och nu får jag läsa ikapp flera inlägg...
    Det var allt en rar liten hosta, den förstår jag att du gillar!

    SvaraRadera
  3. Den var verkligen söt, den lilla Hostan! Miniväxter är roligt och fina att plantera i tex tråg. Jag kan inte ha dem i rabatterna för då är risken att de inte överlever så jag samlar mina minisar i tråg.

    Fina Iris du visar! Fler av dem står på min önskelista men först måste jag få till en ny rabatt ;) Köpte en liten gräs-Iris i fjol och såg att den har fått knopp! Får passa på den med kameran så jag inte missar blomningen :)

    Ha det så gott, kram ♥

    SvaraRadera