onsdag 9 juni 2010

Regntunga skyar!

Igår och idag är det mulet och det regnar till och från. Det behövs för det är oerhört torrt på sina ställen. Men lite tråkigt ändå för man vill ju vara ute och greja i trädgården:) En positiv sak är i alla fall att rådjuren missade en del azaleaknoppar:) framför allt de som var längst ner på grenarna. Så lite blommor fick vi i alla fall. Jag hoppas dock att det blir fint väder till fredag då vi åker söderut till Blekinge och Riksmötet i STA.
Hostorna växer i år något enormt, det måste vara ett "Hostaår" för det går nästan att se hur de växer. Diket här fotograferade jag den 26 maj och ................................
Den 5 juni, alltså bara 10 dagar senare ser det ut så här. Snacka om växtkraft:)) Till hösten måste vi gräva upp en del och dela och/eller flytta inte bara här i diket utan på många ställen i trädgården. Men det är i och för sig kul för då kan man sälja överskottet och köpa nya sorter:))

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken underbar trädgårdsblogg. Kul att jag hittade dig. Återkommer gärna.
    Kram Raina

    SvaraRadera
  2. Hej Raina, vilket vackert namn du har och vad trevligt att du gillar min blogg:)

    SvaraRadera
  3. Samma här hostorna är som monster hos mig de bara breder ut sig liksom.
    Har har det regnat 30mm i förrgår och 22 idag.
    Inte kul alls.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  4. Oj, vad alla utom vi har fått regn... Här är det krutttorrt.
    FInt hostorna växer på där i diket. Perfekt plats för att riktigt få se hur de växer, allihop:-)
    Ha det gott! H.

    SvaraRadera
  5. Jättebra med regn men nu kan det räcka tycker jag. 50 mm på ett par dagar har fyllt behovet för en tid framåt. Och på fredag tar sonen studenten - då vill vi ha sol! =)
    Mina hostor växer också alldeles väldigt, så du har nog rätt om hosta-år. Fast när jag delar mina ska de bara få nya platser. De älsklingarna kan jag ju inte sälja!

    SvaraRadera
  6. Du har fina rhododendron också! Det är dem man ser bäst när man kör förbi din trädgård...där har vi passerat fyra gånger nu de senaste dagarna, och då gäller det att sakta in för att kolla dina rabatter och planteringar i förbifarten!

    Ja, vilken växtkraft det är i allting just nu- inte ens sniglarna hinner med att tugga i sig allt de vill ha. Kul sätt att plantera hostor i stendiket, de syns verkligen bra där!

    SvaraRadera