torsdag 17 juni 2010

Irisar som blommar nu!




Har varit en liten runda i trädgården och inser att jag har mer irisar än jag har insett:)) Här är några Iris germanica som blommar för tillfället först ut är 'Nel Jape'
















Sedan kommer den mycket vackra 'Artic Age'













Den här står  alldeles bredvid den vita och de är så läckra ihop 'Anvil of Darkness' är denna nästan svarta Iris.





























































































































9 kommentarer:

  1. Mmm godis!! Inga utslagna hemma ännu.

    SvaraRadera
  2. Oj tappar nästan andan!!!så tjusiga. Irisen trivs inte hos oss. Tittar gärna på dina så visa meeer!!!!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  3. Snygga! åh vill ha Artic Age.
    Mariana

    SvaraRadera
  4. Vilka stolta irisar du har!!!
    Här har de gått bort tror där är 3 vanliga kvar bara. FAst jag får titta på dina och imorgons skall jag iväg och fota irisar.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  5. Åhh..! Nu dreglar jag igen!
    Kram Ester

    SvaraRadera
  6. Så vackra irisar! Den svarta är bara så läcker!! Vill ha!!
    Ha det gott!
    //Margot

    SvaraRadera
  7. Åh.. så läckra.. den första var gudomligt söt, vill ha tarmen knorrade till direkt.. *ler*. Den söta lilla strandirisen jag köpte hos dig har börjat blomma så fint, riktigt kul att få och köpa blommor hos bloggvänner.. Ha en härlig helg.. Monica

    SvaraRadera
  8. Vilka fina! Den svarta är jätteläcker.

    SvaraRadera