tisdag 30 maj 2017

Mulet!

 Mulet, lite småregn har det varit sedan i söndags regnet behövs verkligen men det har "bara" blivit ca 6 mm hittills. Trädgården fick sig i alla fall en uppfriskande dusch och så här ser det ut just nu från balkongen :)
 Har letat efter himmelssippan (Anemone trullifolia) i flera år och på trädgårdsmässan i våras fick jag äntligen tag i en liten sötnos. Den verkar trivas för den kom med en helt ny knopp och blommar så vackert. Den här bilden tog jag i lördags när solen gassade.
 Det gjorde den även på denna lilla dvärggran, gillar de små söta rosafärgade årsskotten :)
 En av favoriterna i stenpartiet är fjällsippan, en fantastisk marktäckare med glänsande gröna blad o sina vita blommor. Här har den "klättrat" upp mot en sten :)
Den andra favoriten är klippoxalis (Oxalis enneaphylla) den är helt ljuvlig och lyser som smycken lite här o var i stenpartiet, detta är den mörkaste men jag har även en ljusare rosaoch en vit form. Blommorna öppnar sig i solen och sluter sig på kvällen.

3 kommentarer:

  1. Det känns som om jag blir presenterad för nån ny raring varje gång jag tittar in. Alltid lika roligt.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  2. Himmelssippa har jag nog aldrig sett förut. En sådan fin blå färg.
    //Helene

    SvaraRadera
  3. Den är så söt den lilla sippan. Visst är det skönt med lite mulet och regn. Tack och lov har jag fått mer än ni fått.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera