måndag 3 augusti 2015

Riksmöte i Borlänge!

 Hemma igen efter en helg + lite till i Borlänge där STA:s riksmöte hölls i år :) Vi åkte upp redan på torsdag för att slippa stressa och samtidigt ta resan som en liten minisemester :) På lördagsmorgonen efter en härlig hotellfrukost åkte vår buss till den första trädgården för dagen.  Det var Inger Åkerströms trädgård i Enviken som visade upp sig i förmiddagssolen :) Det var lite underligt att få se pioner i full blom första augusti men oj vilka försommarkänslor jag fick:)
 Hon bodde alldeles vid sjön Balungen, en fantastiskt vacker tomt o trädgård.
 Sjön glittrade i solen och efter allt regnigt, grått, kallt o trist väder i sommar glömde man genast bort det när man stod här med en kopp kaffe med dopp i handen och glada o trevliga människor strosandes runt omkring :)
 Nästa stopp var hos Hannelotte Kindlund, nu hade solen verkligen hittat formen och lyste både mycket och starkt. Lite svårt att fota men jag gjorde så gott jag kunde :) Här hos Hannelotte var det stor artrikedom och många spännande växter att titta på.
 Fint stenparti.
 En mycket vacker vallmo, härligt rufsig i rabatten.
 Nästa stopp var hos Ulla Andreasson och här fick vi också äta vår medhavda lunch som bussvärdarna delade ut och som vi kunde äta i trädgården. Det fanns många sittplatser att välja på och mätta o belåtna vandrade vi sedan runt i vackra omgivningar :)
 Många fina liljor lyste i kapp med solen.
 Det var en mycket sluttande tomt men de hade terasserat upp den på ett bra sätt.
 Sista stoppet var hos Owe o Inger Fredriksson som hade en helt fantastiskt ovanlig trädgård där sten, trä o grus bildade enormt annorlunda och häftiga effekter i en fantasifull och vacker trädgård.
 Många o ovanliga sittplatser fanns det att sitta på när eftermiddagskaffet serverades och det var en spännande och otroligt inspirerande plats att vandra runt i.
En av sittplatserna/grillplats 
Fortsätter min reseskildring i morgon, har bara visat tre bilder från varje trädgård men skulle ha kunnat visa oändligt många fler men det skulle ni aldrig orkat att titta på :) Nu förstår ni varför jag inte skrivit på min blogg eller kommenterat på era bloggar på några dagar. Nu måste jag "landa" lite och försöka att sortera in alla intryck och idéer jag fått.

3 kommentarer:

  1. Så roligt att du skriver och visar från Riksmötet! Trevliga bilder och jag suger åt mig som läskpapper.
    Tack! Jag ska se förstås alla dina rapporter :-)!
    /aNJA

    SvaraRadera
  2. Fina trädgårdar ni besökt. Har endast varit hos Hannelotte, två gånger dessutom. Den rufsiga pionvallmon växer som ogräs här.
    Hoppas er långa resa hem gick bra. Själv hade jag bara en timmes resväg med regnet som vräkte ner nästan lika häftigt som till Borlänge. Så trevligt att träffas igår!
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var riktigt roligt att ses igen Anette, synd att vi inte hann se din trädgård men det får bli en annan gång :)Kram på dig!

      Radera