tisdag 15 oktober 2013

Underbar oktoberdag!

Dimman låg tät när jag vaknade men man såg rätt snabbt att det skulle bli ännu en strålande vacker höstdag:) Hade lovat dotter och svärson att måla läkt till deras husfasad och det passade ju bra en dag som idag:) Dimman hade precis "lösts upp" när jag vadade genom höstlöven på plattgången på väg upp till deras hus:)
Såg hur solen belyste katsuran (Cercidiphyllim japonicum) så att den såg ännu vackrare ut än vanligt .
När jag stod och målade en stund senare fick jag ett sms att mina pioner från Pionisten hade kommit och fanns på utlämningsstället i Varekil:) Blev så glad när jag öppnade paketet och såg riktigt fina exemplar:) 2 luktpioner 'Buckeye Bell' och ' White Grace' och 1 Itoh-hybrid 'Julia Rose' blev det denna gången. Nu ska jag ut och plantera dem:) Ska bli spännande att se hur 'Buckeye Belle' klarar sig. Det är nämligen fjärde gången som jag planterar denna pion, den vill INTE vara i vår trädgård tydligen så går det inte denna gången heller så blir det inga mer försök:)

3 kommentarer:

  1. Det er flotte farger om dagen. Hvis du vil lese om hvorfor de er så vakre akkurat i år, kan du ta en titt på bloggen min i dag :)

    SvaraRadera
  2. Fina exemplar (rötter) så denna gång går det säkert bra ;-))
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Lyckliga dig som har hur mycket som helst plats till nya pioner!/Anja

    SvaraRadera