torsdag 24 oktober 2013

Storm och fina burkar!

Idag på förmiddagen åkte jag i väg till Marstrand för att hälsa på min moster och samtidigt lämna lite tall- och granris som hon ville ha;) Det var otroligt vackert ute, solen sken och inte kunde man tro att det skulle bli blåsigt och regnigt idag enligt SMHI men de hade rätt, för några timmar senare när jag var på väg hem blåste det rejält när jag stannade till...............
 ......... för att fota himmel och hav. Så här såg det ut på ena sidan av vägen, gråsvart och havet oroligt och avskräckande.
 På den andra sidan vägen såg det mer dramatiskt ut när vinden piskade upp kaskader av vatten över båtar och bryggor, det var riktigt skönt att sätta sig i den varma goa bilvärmen igen och köra vidare:)
 Åkte vägen om Mia Maräng i Stora Höga och där hittade jag de här fina burkarna:) Kul att vara inne och fixa o dona och pynta med lite nytt när stormen viner utanför:

Så här har jag gjort med mina kökshandukar, på så sätt fick jag en kökslåda över i köket:)

3 kommentarer:

  1. Vackra bilder på vädret. Det har verkligen varierat idag. När jag hämtade posten, så sken solen genom gulbladade björkar. Försökte fota men blev inte som verkligheten. Nu får det sluta blåsa, gillar inte

    SvaraRadera
  2. Snyggt, gillade handduksidén, tack för den!

    SvaraRadera
  3. Usch! Nu tjatar jag igen om min avundsjuka! Jag e så jädrans avundsjuk på alla med körkort! Vilken avundsjuk männska jag är! Akta dig för mig!
    Men så fina naturbilder! Fiffigt med handdukarna! /Anja

    SvaraRadera