tisdag 8 oktober 2013

Så himla mörkt!

 Idag har vi fortsatt att plocka in det som ska in innan vintern, hostorna som skulle grävas upp är uppe och delade/ flyttade;) Vi fick till o med rensat i "päronrabatten" och planterat "alla" lökar som vi köpt, 30 st narcisser och ca 100 pärlhyacinter:) Fortfarande är Ginnalalönnens blad flammande röda men snart har även de fallit till marken. Dagen har varit regnig och disig men vi fixade till vad vi skulle mellan skurarna:) Snart går jag i ide, eller i alla fall infinner sig ett lite dvalliknande tillstånd där jag inte tänker så mycket på trädgården utan mer koncentrerar mig på annat kul som inredning, matlagning och att läsa böcker - finns ju inte så himla mycket annat att göra när det blir svart vid 7-tiden på kvällen;)
Tur att vi har gatlycktor på gården, fast vi skulle nog behöva klippa fram dem mer ur häcken:) Vid närmare eftertanke skulle vi behöva fler också så att man slipper att treva sig fram från bilen till ytterdörren:)

2 kommentarer:

  1. Vilken otroligt fin höstbild!
    Ja det är alltid bra att få gjort lite på hösten,för till våren är det bråda tider!
    Själv får jag ingenting gjort nu i höst!
    Men jag är så tacksam över att jag äntligen har fått en ny höft!
    Mannen som inte är såååå trädgårdsintresserad har i alla fall hjälpt mig att jordslått lite träd o perenner :-))
    Ser ut som om han har rätta handlaget så det kanske är en blivande trädgårdsamatör ;-))
    Skall vara sjukskriven till 19 december ,känns väldigt konstigt att vara hemma så länge!
    Har försett mig med massa garner o böcker så tiden skall nog gå!

    Ha det gott i höstmörkret!
    Kram M-L

    SvaraRadera
  2. Så skönt för dig att slippa värk nu i alla fall:) Du kommer att vara som en ny människa nästa trädgårdssäsong och vem vet, du kanske har fått din man så pass intresserad att han vill vara med:)

    SvaraRadera