torsdag 13 oktober 2011

Härligt höstväder!

Ett riktigt härligt höstväder är det i dag:) Hög och klar luft, sol och blå himmel kan ju inte vara bättre. Lite kallt i vinden men det är ju ändå mitten av oktober så det är ju fullt normalt:) Oktoberstormhatten blommar helt sjukt just nu, den har ju några år på nacken så den är ju rätt stor nu också så effekten blir ju rätt stor när det är så många blomstänglar;) Vi hade förberett ena "boxen" inne i lilla stallet för alla perenner som ska övervintras, de mår bäst där inne eftersom det inte blir varken för blött eller för torrt.
Så här såg det ut i förmiddags.............
...........och så här ser det ut nu:)) Nu får de stå här till någon gång i vår.

2 kommentarer:

  1. ÅÅ himmel vad växter du bär in...imponerad!!Jag visade bilder i går från eran trädgård på STA den fick mycket beröm:)George och Aino har ju varit hos er också och dom var där.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Jösses vad växter. Krukar du upp dom varje höst? Här har jag (nog) bara växter som tål att stå kvar ute. Hoppas jag... Dock har jag ett 30 tal pellisar som är inne för övervintring och en stackars Chiliplanta som jag ska försöka få att överleva. Misstänker att det blir fler grejer till nästa säsong. Idag har jag plitat ner ett eget Rosarie på skiss. Måste ha något att drömma och fundera på under den långa vintern;) Kram/Fia.

    SvaraRadera