tisdag 25 februari 2014

Fortfarande ljust :)

Idag har det varit ett fantastiskt vårväder med sol och en blå himmel, och nu i kväll klockan 18.00 var det fortfarande så här ljust ute:)  Kan man bli annat än glad? Inflammerad höft och ljumske till trots känner jag mig så mycket lättare till sinnet än jag gjort förut. 
 Något som gläder mig oändligt är att den Svavelpionen (Vendelbo) som vi köpte DYRT och planterade förra våren och som såg totalt död ut i september nu sticker sina röda skott ur jorden:) Tydligen har den legat och gottat sig och rotat sig ordentligt innan den visade sig ovan jord:)
Även den här pionen som jag planterade i oktober eller om det var november kommer så fint:) Det är P. lactiflora 'Celebrity', en tre-dubbel blomma, starkt doftande. Färgen är i creme och rosa-röda nyanser:) Ska bli spännande att se om den blommar redan i år för det var riktigt fina och stora rötter:)

1 kommentar:

  1. Låter ju alldeles underbart med creme/rosa/röd pion. Hoppas få se mer av den så småningom. Visst känns allt lite lättare när solen tittar fram och man kan börja glädjas åt allt spännande som händer i trädgården.

    Krya på dig

    /Anette

    SvaraRadera