lördag 10 december 2016

Uppiggande :)

 Nu har vi kommit hem från "lusse-mötet med Rhododendronsällskapet på Botan :) Nu ses vi inte förrän nästa år, handlade lite på vägen hem och nu är det skönt att sätta sig en stund och koppla av :) Sov dåligt i natt så jag är vansinnigt trött men det går nog över lagom tills jag ska gå och lägga mig ;) Piggade upp mig lite med en clementin, blir glad av den härliga färgen men även av de små ljusbollarna :)
 Även Amaryllisen 'Red Knight' är uppiggande i mörkret, en fantastiskt trevlig lågväxande sort som bara är ca 35- 40 cm hög. Alldeles lagom högt :)
 Även hyacinterna har fått ljusslingor runt sig, de mår både de och jag bra av, i alla fall jag :) Doften är berusande även om de inte doftar så mycket som jag skulle önska.
En av de få tomtar jag satt fram, en tomte som jag köpte för ca 15 år sedan och som jag älskar.
Ha en fortsatt trevlig helg alla !

3 kommentarer:

  1. Härligt med julblommor! Trevligt lussemöte och trevligt att träffas./Lotta

    SvaraRadera
  2. Vad vore julen utan julblommor:-)?! Både amaryllis och hyacint är ett måste - annars kan man lika gärna låta julen vara.
    Och det är något speciellt med de där kära julsakerna som man får ta fram. Så stämningsfullt och fint du har det.

    Fortsätt att ha det gott och hoppas att du får sova ordentligt!
    /Anja

    SvaraRadera
  3. Mysig tomte!
    Själv ligger jag lågt med julblommor i år, vi ska tillbringa julhelgen på Gotland och här är redan trängsel på de alltför få fönsterbrädena.
    Här snöar det för fullt sedan ett dygn. Det blir i alla fall lite ljusare...
    Trevlig helg!/Laila

    SvaraRadera