måndag 26 december 2016

Fasansfullt!

God fortsättning på er! Nu börjar vi/jag sakta att hämta mig från den hemska sista veckan innan jul.
Allt började natten till den 17 december, klockan halv ett ringer telefonen och dottern skriker att det brinner hos dem- IGEN!
Yrvakna, chockade får vi på oss kläderna och rusar upp till deras hus. Då sitter barnen chockade i deras bil och ambulansen har precis kommit. Strax efter kommer polis och brandbil. Hampus har då redan själv lyckats att släcka branden men nästan själv fastnat i röken och ångorna :( Jag tar med mig Nicholas hem och strax efter kommer Göran med Linnéa. Gästrummet i källaren får vara ett tillfälligt hem. Emma o Linnéa drabbas nästan omgående av vinterkräksjukan och på söndagen ligger jag :( På måndagsnatten var det Görans tur :( Under tiden pågick sanering av dotterns hus. Tack vare en fantastisk insats av en luktsaneringsfirma (anlitad av deras försäkringsbolag) sattes joniseringsapparater upp i hela huset och tak, väggar och golv tvättades från sot och 10 säckar med kläder togs om hand av försäkringsbolaget. Jag var totalt utslagen fram till torsdag. Det var då "bara" svagheten jag kände av ;) På fredag eftermiddag kunde familjen flytta in igen och nu börjar den långa resan för dem med att få sanerat i källaren, men nu får de inte gå in i det rummet eftersom försäkringsbolaget nu måste göra en utredning om vad som egentligen hände. Hoppas så att detta var sista gången denna fasa drabbade vår familj, tack o lov så är det materiella skador bara men de mentala är rätt djupa också kan jag lova. Nu får vi bara önska att hösten o slutet på 2016 snart faller i glömska och aldrig mer ska behöva att upplevas. 
Kram på er! 

8 kommentarer:

  1. Usch och fy så drabbade ni blivit. Hoppas nu på tur istället. Brand är bland det otäckaste jag vet. Gott nytt 2017! Kramar

    SvaraRadera
  2. Men herre jisses! Hoppas nu försäkringsbolaget hittar o åtgärdar orsaken så de kan känna sig trygga igen ❤
    Ha't himla görgött resten av året
    Nina

    SvaraRadera
  3. Vilken mardröm! Måtte de hitta orsaken och vilken tur att inte hela huset brann ner eller att nån blev innebränd.
    Nu kan allt bara bli bättre!
    Varm kram
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Vilken mardröm säger jag också. Det är ju inte sant att en och samma familj ska drabbas två gånger av liknande olycka. Så fruktansvärt!
    Nu måste de hitta orsaken. Om inte - hur vågar man bo då kvar med barn och allt?!
    Jag förstår att er jul kändes därefter. men, så bra att ingen människa kom till skada fysiskt. Men, det mentala är nog så jobbigt.
    Jag önskar verkligen att allt får ett lyckligt slut och att ni kan lägga mardrömmen bakom er!

    God fortsättning!
    /Anja

    SvaraRadera
  5. Vad fruktansvärt och vilken mardröm för din dotter och hennes familj att drabbas av brand igen. Det är ju bland det otäckaste som finns. Verkligen, verkligen skönt att höra att ingen kom till skada men hoppas så mycket att de kan hitta orsaken så att de kan känna sig trygga i framtiden. Det måste ta enormt på krafterna för er alla. Det känns som ni fått mer än er beskärda del av elände så nu kan det bara vända och bli bättre. Önskar en så bra fortsättning som möjligt på det gamla året och förstås ett Gott Nytt!
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Råkade dubbelklicka så kommentaren kom två gånger. Tog bort den ena.

      Radera
  7. Huvva så obehagligt att ni åter drabbats av eld. Det var en gång för mycket redan den första gången.
    Hoppas ni kan samla tankarna och kunna njuta av nyårshelgen.
    /Anette

    SvaraRadera