fredag 2 juni 2017

Fantastisk blommning :)

 Tror aldrig att jag sett en Rhododendronblommning som i år :) En del (många) har redan blommat över medan en del fortfarande är i knoppstadiet :) R.luteum (guldazalean) blommar o doftar enormt och nu kommer också vår äldsta  rodde (35 år) Det är en parkrhododendron (R.catawbiense) Snart är den helt översållad av blommor :)
 Den här R.'Arnessen Gem' har spridit ut sig på bredden i slänten men vad gör det, den är så ljuvligt vacker.
 R.'Blue Peter' har blivit lite storlek på nu efter några år uppe på "platån" bra att täcka in rabatterna så man slipper rensa för mycket :)
 I samma slänt som den andra azalean börjar nu R.'Berryrose' att blomma, doftar ljuvligt.
Det finns platser som är lite eftersatta ;)  Här ska vi bygga upp med lite torvblock och låta Rhoddar täcka ytan så att ogräset inte orkar igenom :)

3 kommentarer:

  1. Fin blomning av roddar hos dig nu. Snart har alla mina stora slagit ut och då ska du veta att jag fotar också ;-)!
    Ha det så gott!
    /Anja

    SvaraRadera
  2. Vi säger samma här: vilken överdådig blomning! När jag får tid över ska jag närstudera de fina sorter du visar här, nu har jag fullt upp med att få ut alla plantor jag inte hann med före gotlandsresan.
    Kram

    SvaraRadera