fredag 24 mars 2017

Rensat i det fina vädret :)

 Det vackra vädret fortsätter och idag har förträdgårdens rabatter blivit av med det gamla vissna så nu kan allt som ligger i startgroparna i jorden komma upp utan att behöva slåss med det :)
 Borde ha tagit före o efterbilder men det glömde jag bort :)
 Snart hoppas jag att vi kan ta ut alven också men tror vi ska vänta liite till det kan ju fortfarande bli frost på nätterna och jag är rädd att det smala kopparröret som leder vattnet i den ska frysa sönder.
 Så här mycket blommor på den frösådda julrosen har jag aldrig sett förut, mycket roligt :)
Den lilla söta Crocus stridii slog ut idag i solen, undrar om den har något svenskt namn? Hittar den inte i SKUD men det kan bero på att jag inte söker på rätt sätt. 
Har lite ont i ryggen efter trädgårderandet idag men jag hoppas att ett glas vin tar udden av det hela :) Ha en fin helg alla!

6 kommentarer:

  1. Så godt å få bort alt det gamle, visne fra bedene! Jeg skjønner godt at man kan få vondt iryggen av det, men nå er det klart for blomstene som kommer opp!ha en fin lørdag, Monica! Hilsen Anne-Kristin

    SvaraRadera
  2. Vad ni är duktiga! Allt redan städat?! Men, ni är två om saken och brinner för det jättemycke'.Hos oss är det jag som måste stå för nästan allt och har upptäckt att jag blir inte yngre med åren ;-)
    Vilken fin krokus! Och, du har rätt angående julrosor -helt otroligt vad de har blomknoppar i år. De har nog gillat den milda och blöta vintern , är min gissning.
    Ha det suprefint!
    /Anja

    SvaraRadera
  3. Så snyggt med sten runt rabatterna! Härligt att våren äntligen är på väg.

    Kram Lillianna

    SvaraRadera
  4. Verkligen en söting fröken Crocus stridii!
    Ha det så gott
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Har precis som du varit ute och vårstädat. Det sliter hårt på den hoplappade ryggen. Hoppas vinet hjälpte även mot ryggont.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  6. Ja visst är det härligt att kunna rensa och feja utan att frysa fingrarna av sig! Precis alla vårväxter blommar fint i år även hos mig:-) Och min rygg säger också aj aj! Men det är omöjligt att motstå när trädgården kallar.
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera