onsdag 30 november 2016

Ikeahyllor och ljusslingor :)

Igår fick vi äntligen upp lite ljusslingor på utsidan, det blir genast lite mysigare och välkomnande :) Nu ska jag bara fixa till det lite vid ytterdörren också så får det vara bra :)
 Även i fönstren lyser det :)
I mitt "syrum/pysselrum" har jag nu fått en limfogskiva på mina Ikeahyllor (Kallax) satte två på var sida om ett hörne så det blev ju öppet i själva hörnet. Men nu har jag bra avställningsyta till sådant jag tagit bort till förmån för adventljusstakarna :)  Ska köpa en lådinsats till bara. Har oljat in skivan och nu hoppas jag att den blir lika fin i färgen .......
..... som den här. Denna skiva hade jag i "gamla" köket över några skåp så det blev en typ av skänk. Skåpen kastade vi när vi gjorde om köket men skivan sparade vi :) Ytterligare en Kallaxhylla under med låd och skåpinsatser :) Fungerar toppen för allsköns prylar som man "behöver" :) Nu ska jag sätta mig en stund i soffan med min nyinköpta bok "Kaninjägaren" av Kepler :)
Ha en fin onsdagskväll alla!

3 kommentarer:

  1. Lite ljusslingor i vintermörkret lättar upp!
    Blir lite avundsjuk på dig som har ett "eget" rum. Här bor vi två gamla människor på 60 kvadrat (plus orangeriet men där är det vinter nu) så jag får snarare kasta saker än skaffa nytt! Njut!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Vilket bra tips med skivorna! Jättemysigt pysselrum du har. Det jag med minus ordet mysigt. Där råder kaos alltid. Grrr!

    Visst är det fint med uteslingorna nu. Du har det så fint!
    Ha en toppenhelg!
    /Anja

    SvaraRadera
  3. Nu är det mörkt, verkligen mörkt så lite ljus gör gott. Härligt pysselrum du har. Skulle inte våga visa mitt ;-)
    Trevlig helg!
    Birgitta

    SvaraRadera