söndag 20 november 2016

Keramikkurs igen :)

 Nu i helgen har jag varit på keramikkurs hos Linda igen :) Det är nog bland det mest avkopplande och roligaste man kan vara med om :)
 Denna gång blev det ytterligare en egen "art" av fågel :)
 Ljusstakar i en totalt egen och udda variant men som Sickan i Jönssonligan säger "jag har en plan" :) Dessa extremt överdekorerade "Barockiga" stakar skall glaseras i en mycket vacker grön glasyr, då är det bra om det är mycket struktur.....
 Den här är störst (högst) av de tre.....
 .... och detta är den sista. Tanken är att de ska stå som en grupp .....
...... en ljuskopp för värmeljus i varje eller ev. en liten bricka i metall där jag tänker limma på en vinkork för att kunna sätta i ljushålet och på så sätt få ett kakfat, hoppas att ni förstår hur jag menar :) Ni kommer att få se det färdiga resultatet när det är klart om de inte går sönder i bränningen. Ska bli jättespännande att se dem färdiga tillsammans på matsalsbordet :)

12 kommentarer:

  1. Oh så fina ser fram emot färgen, håller tummarna i ugn!

    SvaraRadera
  2. Oh så fina ser fram emot färgen, håller tummarna i ugn!

    SvaraRadera
  3. Jag blir så avundsjuk! Älskar att jobba med keramik, helst drejar jag och har letat i flera år efter någon i stockholmstrakten som erbjuder veckoslutskurser i drejning - förgäves. Flera av barnbarnen är också intresserade. Säg inte att jag måste flytta till västkusten för att få utöva min favorithobby!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser inte bättre ut Laila, men det borde väl finnas någon i dina trakter också :)

      Radera
  4. Ser fram emot glaceringen
    Ha´t himla gôrgôtt tills dess
    Nina

    SvaraRadera
  5. Så fina och så mycket detaljer. Du måste ha mycket tålamod. Gillar också att jobb i lera även om det inte blivit så mycket av de på de sista 30 åren. men det är kanske dags att ta upp det igen. Ska blir spännande att se resultatet.
    //Helene

    SvaraRadera
  6. Kära nån så fina saker du skapar! Helt fantastiska kreationer. Ska bli jätteroligt att få se dem helt klara med glasyr och annat.
    (Det skulle vara kul om Laila flyttade hit, men hon lär nog inte vilja lämna sitt orangeri ;-)!)

    Ha det super-duper!'
    /Anja

    SvaraRadera
  7. Så fint du gjort! Kul med alla små detaljer, änglar och blommor och jag ser fram emot det hur de blir färdiga och vilken glasyr du väljer. Gröna varianter är mina absoluta favoriter när det kommer till keramik.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  8. Finfina - förstår att du har roligt!
    Ha det gott!
    Birgitta

    SvaraRadera