torsdag 9 april 2015

Sugen på krukor nu :)




 I går var vi på föreläsning i biblioteket i Henån, det var fina Annika Christensen som mycket målande och engagerat berättade om sin trädgård och sina krukodlingar :) Man blir oerhört sugen på att genast åka till plantskolan och köpa gyllenlack, spetsmössa, svartkål och allt annat fint som hon har i sina krukor :)
 Det var en hel del förväntansfulla åhörare som kom denna ljuvliga vårkväll. Här väntar vi på att klockan ska bli sju och föredraget ska börja.
En paus med fika var det och Annika sålde böcker o vykort, sedan fortsatte föredraget :) Nu går jag här och funderar på var jag skulle kunna ha några spannar eller andra behållare med blommor i för det är minsann inte bara "vanliga" krukor som man kan använda om man ska tro på vad Annika säger, och det gör man ju så klart :)

8 kommentarer:

  1. Ja, det finns inget roligare än folk som har förmågan att inspirera. Jag som också berättar rätt ofta om min Krukträdgård i bloggen får folk bara att sucka att "usch så jobbigt" ;-)!

    Ha't! /Anja

    SvaraRadera
  2. Alltid härligt att gå på föredrag och bli inspirerad!! Få se sen vad du hittar för planteringskärl att stoppa ner i:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Hade gärna lyssnat. Kan vi hoppas att gyllenlack bli lite vanligare i plantskolorna? Doftar så underbart.

    SvaraRadera
  4. Å, detta missade jag!!! Så går det när man har tagit en lång lång time out från bloggvärlden...Jag får väl helt enkelt skaffa boken då!

    SvaraRadera
  5. Jomenvisst, med rätt inspiratör kan man vilja nästan vad som helst. Har med nöje lyssnat på Annika på trädgårdsmässan för flera år sedan.
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Men det var också en väldigt trevlig publik. Alltid kul att ses men vi får prat mera när du kommer ner till Sofiero.
    Jag skall försöka vara där när du kommer så vi håller kontakten.
    Nu hittade jag adressen till där billiga stället i Farhult http://www.farhultsblomstergard.se/
    Bra om man skall mycket av något vanligt.

    Hörs och ses
    Kram på dig
    Annika

    Det roligaste var nog att nu vet jag var du bor.

    SvaraRadera
  7. Den kvällen hade jag gärna velat vara med på! Jag får aldrig till det med krukor men med proffsiga råd och inspiration så kanske...
    Allt gott!
    Laila

    SvaraRadera
  8. Att få lyssna till och inspireras av Annika i verkligheten skulle vara så kul. Turligt nog finns hon så ofta med i tidningar och reportage så man får ta del av hennes kunskaper och bilder där men det är ju inte samma sak. Sara Bäckmo kom till Karlstad och det var kul för det är kanske inte så många som vågar sig till Värmlands mörka djupa skogar....
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera