måndag 13 april 2015

Nu är Akka ute!

Älskar Anemone blanda (balkansippa) så när vi var på plantskolan sist köpte jag ännu mer :) De här har dock funnits här i några år:) 

 Nu kommer även segerlöken (Allium victorialis sy. ochotense) den har jag fått av en trädgårdsvän i Piteå :) Det är första gången som den blommar så det ska bli spännande.
 Idag fick den här sötnosen komma ut i solskenet, han har suttit inne i stallet hela vintern och sett lite fundersam ut:) Tänkte att det kunde vara bra att han sitter här på muren o vaktar, för det vet ni väl att gargoyls vaktar mot onda andar - så eftersom vi har flera stycken runt om i trädgården så känner jag mig väldigt trygg :)
Så har även Akka fått komma ut :) Det tog ett tag att hitta rätt grejer så att jag kunde montera upp honom o Nils men nu så........
Runt järnstolpen kommer det att växa upp en hosta som blir ca 45 cm hög så den, (stolpen) kommer förhoppningsvis att döljas senare :) Nu ser det ju lite konstigt ut :)

2 kommentarer:

  1. Så fint med Akka där! Och så stor hon är!
    Skrämmer de där gargoylerna bort sniglar också? I så fall vill jag gärna ha en!
    Allt gott!
    Laila

    SvaraRadera
  2. Segerlök en ny bekantskap. Ska googla på den så jag får se hur den blommar.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera