tisdag 11 februari 2014

Pizza och byxor!

 Jag gillar pizza men eftersom vi inte äter spannmål längre så har det varit svårt att få till den där riktiga smaken på degen tycker jag. Nu har jag dock hittat ett jättebra och gott recept:) Man tar och blandar ihop 1 dl mandelmjöl, 2 dl riven ost, 1 tsk bakpulver och 2 ägg (halv plåt). Detta kletar jag ut på ett bakplåtspapper och jag menar verkligen kletar för det är svårt att få ut det ordentligt. Låter den stå i 225 grader ugn i 10 minuter, tag ut den och lägg på vad du vill ha. Jag har tagit tomatpuré, knaperstekta baconbitar, salamikorv i tärningar, lök och oliver sedan strör man lite ost på toppen och ev. oregano och sedan in i ugnen tills osten smält. Jättegod och mättsam:) Annars har jag inte gjort speciellt mycket idag, det blev ett par..................
............ byxor till. Likadana som de här fast svarta:) Älskade dessa byxor som jag sydde förra våren tror jag det var. Nu hittade jag tyget i svart så det var ju inte svårt att bestämma sig:) Nackdelen är att det är rätt tunt tyg så det slits väldigt fort men det är det värt;) Nu väntar jag på att Trädgårdkampen ska börja. 

4 kommentarer:

  1. Det där låter riktigt gott - så hungrig jag blir. Det ska jag absolut prova.

    SvaraRadera
  2. Pizzadegen låter verkligen kletig men eftersom jag har glutenintolerans ska jag testa den vid tillfälle!
    Byxorna ser väldigt sköna ut. Sömnad är inte min grej tyvärr. Lufsar mest omkring i köpta termobrallor med resår i midjan, också skönt.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera