söndag 2 februari 2014

Helt såld jag med:)

Förra helgen hade Videomix i Stenungsund utförsäljning av köpfilmer och serier, vi hade då bara hört talas om 'Downton Abbey' men aldrig sett ett enda avsnitt. Vi köpte första och andra säsongen för att se om vi gillade den:) Det gjorde vi verkligen, vi har nu varje kväll slagit oss ner i Tv-soffan och sett på ett eller flera avsnitt per kväll. Var så till den milda grad fängslad av alla dessa karaktärer, intriger och underbara kläder och miljöer att vi var tvungna att köpa säsong tre också, det var tyvärr ingen rea på den  men nu ska vi se sista avsnittet i kväll. Tänk att man kan bli beroende av en serie:) Nu får vi hyra de resterande säsongerna för jag bara MÅSTE få se mer av familjen Crawley, Mr Carson, Mrs Hughes och Mr Bates:) sedan får vi köpa dem när de reas ut för jag skulle gärna vilja ha hela serien hemma så att jag kan se dem igen någon gång.                    




Nu förstår jag dem som har pratat så mycket om denna serie, jag är helt såld jag med:) Så nu ska vi snart sätta oss för att se det för oss sista avsnittet :( Hoppas att vi kan hyra några fler avsnitt i veckan som kommer för oj oj oj vad jag älskar den här serien:)

4 kommentarer:

  1. Visst är den bra!! Så fina personligheter och miljöer.

    SvaraRadera
  2. Har aktat mig för att komma i närheten av denna och andra serier . vi har ingen tv på landet…
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  3. Hejsan


    Nja jag följer ingen serie men har gjort då jag var yngre.....så jag kan tänka mig hur det känns i kroppen att man MÅSTE följa den...hehe.

    SvaraRadera
  4. Fniss..jag kan inte uttala mig, ser nästan aldrig på tv:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera