tisdag 29 oktober 2013

Naturens Under!

 Vi hade tur som klarade oss från Simone, lite vindpustar bara men det regnade otroligt mycket. I morse vid frukosten tände jag ett levande ljus och satt och myste i det gråa och regntunga vädret. Då - plötsligt var det som om någon tände taklampan, när jag tittade ut såg jag detta - solen lyste över ängen på andra sidan vägen och det var en underlig dager, ljust och mörkt på en gång:)
Jag hämtade kameran och hann att ta dessa foton innan ..........
............ solen gick i moln och det blev lika mörkt och grått som det var innan. Det var inte många minuter jag hade på mig, ca. 5 skulle jag tro. Naturens under slutar man aldrig att beröras av:)

3 kommentarer:

  1. Magiskt! Och jag är väl inte den första som säger att din utsikt är helt överjordisk!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Hejsan

    Regnbåge är fint. Vi hade en del sol också innan Simone kom. Sen brakade helvetet loss.......oj oj........det kunde man verkligen kalla storm. Men gillar sådant väder samt åskväder....på något vis attraherar värdrets och naturens krafter mig. Men visst, det är lite synd att stora fina träd bryts och så.......

    SvaraRadera
  3. Hej Monne! Jag la också märke till dessa märkliga ljusfenomen. Sen mullrade åskan.../Anja

    SvaraRadera