söndag 13 oktober 2013

En sakletardag!

 I dag bestämde vi oss för att göra en liten tur, vi körde den gamla vägen mot Ucklum och det var många åhhh och titta! när det ena trädet efter det andra visade upp sig i sina finaste höstfärger:)
 Här har vi kommit till Lilla Edet.
Det var det här som var vårt mål idag:) Antikladan som ligger strax norr om Lilla Edet.
 Det är en massa lador och uthus som är fyllda med både antikviteter, retro och loppisfynd:) Det är bara öppet lördagar o söndagar mellan 12.00 och 17.00 men här kan man gå i timmar och botanisera i de olika "avdelningarna"
 Det första jag såg var den här burken klädd med plastband, WOW vilka minnen den väckte:) När jag var ca 11 år gjorde jag mängder av sådana burkar i olika färgkombinationer och lade dem i en stor trunk och gick runt på Myggenäs där vi då var nyinflyttade och försökte sälja till grannarna hahaha, du milde vad mamma blev arg på mig den gången. Tyckte väl att det var fruktansvärt genant att jag försökte tjäna pengar för "vad skulle folk tro" ;) Synd att jag inte sparade dem för för den här burken skulle de ha 225:- 
 Visst ser det härligt ut för "sakletare" :) 
 Här är den "vita" eller är det "Shabby Chick" -avdelningen:)
 Här nere i källaren på "nybygget" finns ännu mer fina grejer:) Vi blev lite besvikna för vi hade tänkt köpa en stor gargoyle men vi skulle bara gå tvärs över gården och kolla i ett annat hus och när vi kom tillbaka in igen efter 10 minuter hade någon hunnit före och det var naturligtvis den sista:( Så kan det gå. 
 Allt är dock inte fint, sådana här hade de en hel del (nästan naturlig storlek) 950:- och i något plastmaterial. Fanns i olika färger som neongrön och gul. Stora plastfår i liknande hiskeliga färger fanns också. Tur att smaken är olika men personligen hade jag inte ens tagit emot någon av dem gratis inte ens om jag fick betalt:)) Så nu vet ni vad jag INTE gillar:)
 Efter att vi åkte där ifrån stannade vi till vid Edet värdshus & Hotell och käkade lite mat. Det var otroligt vackert nere vid Göta Älv.
Vi kom dock hem med en sak i dag från Antikladan, det här fina krönta trämåttet:) Skulle tro att det är från slutet av 1800-talet eller början av 1900-talet:) 190:- var helt ok tyckte jag.

1 kommentar:

  1. Hejsan Monne!
    Där har jag varit och slagits av hur dyrt det är att gå på den här typen av loppis/antiklador. Mycket är nytillverkat och vansinnigt mycket är dyrt och fult - fast, visst kan man göra fynd också om man kan konsten att fynda;))!
    Men, dina bilder är verkligen inbjudande. Hade jag körkort skulle jag åka dit till helgen. Om inte annat så för satt titta!
    Fint mått du fivk med dig hem! Hur kommer du att använda den? I köket som bryter av allt det nya och fina ni har?/Anja

    SvaraRadera