fredag 28 juni 2013

Pionbukett!

 Plockade en bukett med pioner och åkte en sväng till mamma o pappa när jag kört Göran till jobbet, det blev uppskattat:)
 Tänkte rensa lite i rabatterna när jag kom hem men då började det att ösregna så jag satte mig på altanen och läste den nya deckaren av Ramona Fransson. Har läst alla  hennes deckare och jag gillar dem jättemycket, att de sedan utspelar sig på och runt Tjörn är ju bara ett plus eftersom man känner igen sig:) Det var rätt mysigt att sitta där medan regnet vräkte ner och smattrade på plasttaket:)
Utanför altanen, i den här rabatten har sorken varit jobbig ( milt uttryck) i år men det växer rätt bra där ändå men ogräset växer nog bäst ;( Tror att om jag får bort allt ogräs så ser det nog ödsligt ut:) Nu i kväll kom solen fram igen och det var riktigt rogivande att ligga i rabatten och rycka ogräs en stund:)

4 kommentarer:

  1. Det förstår jag att den blev uppskattad. Jag älskar pionbuketter.
    Ha en skön helg
    Annika

    SvaraRadera
  2. ÅÅ vilken helt underbar pionbukett!!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Att du skall till och med ha finare ogräs än vi andra vanliga dödliga...;)! Rabatten ser helt bedårande ut!/Anja

    SvaraRadera
  4. Vilken bukett, så vacker. Har varit till bibblan och lånta en del böcker, som skall läsas nu när regnet gör sitt//Britt

    SvaraRadera