söndag 9 juni 2013

Helgen gick fort!

I lördags var vi i Uddevalla och Regementsparken, det var dags för årets (i alla fall inom trädgård;))höjdpunkt, STA:s växtmarknad  ;) Det var strålande sol och många försäljare och jättemånga köpglada människor;) Även jag hittade lite som jag inte kunde vara utan som detta fantastiska klätterstöd som en väns man gjort, helt underbart!! Nu är det satt där det ska vara och en ny Clematis som jag inte kommer på namnet på just nu är planterad.
 Denna lilla ram med betongängel fick också följa med hem.........
 .........liksom denna underbara kruka, där han flätat plåtband som fått rosta:) I denna planterade jag en Cordyline som går fint ihop med den rostiga färgen:)
När vi kom hem igår ringde Linda (http://tradgardsdraken.blogspot.se/) och berättade att all min keramik som jag gjort på kursen hos henne var klar, åkte dit i förmiddags och hämtade hem grejerna, inte kunde jag vänta till tisdag då jag ska på ytterligare en kurs:)) Så här blev skyltarna som ska upp i valven till respektive "avdelning" i trädgården. Är verkligen nöjd:)
 Mitt slott som jag gjorde i två delar och blev fäst över ettjärnrör blev jag också hemskt nöjd med, det blev precis som jag ville ha det:))
 Förra gången jag var och hämtade saker hos Linda hade hon smugit ner lite extra i lådan utan att jag märkte någonting:) Denna ändknoppen är så fin!
 Denna gången hade hon lyckats att lägga ner den här bedårande knoppen med en liten älva på:) Den är så söt så söt, tack snälla Linda. Dessa fina knoppar och massor av andra fina, unika knoppar gör hon till försäljning om någon är intresserad:)
Den här ändknoppen har jag dock gjort själv:) Den står på en armeringspinne mitt i en stor hosta:)
Idag har vi planterat, monterat och passat lillplutten några timmar och snart ska vi sätta oss och ta det lugn framför Tv:n:)

1 kommentar:

  1. Vilka otroligt fina keramikalster! Dem kommer du att njuta av resten av livet!
    Här gick inte bara helgen (barn- och barnbarnsbesök) ruskigt fort utan allting hela denna försommar! Hinner inte blogga utan kämpar för fullt med att hålla jämna steg med trädgården. Regn i lagom doser och mycket värme sätter fart på det mesta, även ogräs!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera