fredag 2 november 2012

Inte glad;(

 Den här fina växten Boltonia asteroides 'Snowbank' (Boltonia) blommade så här fint förra året den 11 november:) Den ska dock enligt växtbeskrivningen blomma från juli-september, det stämmer inte hos mig i alla fall. Däremot stämmer höjden 110 cm, gick ut i duggregnet i förmiddags för att se hur den ser ut i år och................
................detta var det som jag såg;( inte en enda blomma får jag se i år, det har rådjuren sett till:( Ja ja, inte stor idé att gråta över spilld mjölk men glad blir man ju inte.

5 kommentarer:

  1. Men har den blommat sedan i Juli hos dig då har du allt hunnit njuta länge...

    SvaraRadera
  2. Fia: det är det den INTE har gjort ;( den brukar inte blomma förrän vid den här tiden så de knoppar jag sett fick jag alltså inte se slå ut:( Vet inte varför det står juli-sept. på växtbeskrivningen för den blommar ju mycket senare.

    SvaraRadera
  3. That's especially disappointing if you waited all year to enjoy the flowers, and the deer got to enjoy them before you.

    SvaraRadera
  4. Så tråkigt! Kanske dags att fundera på någon slags inhägnad?
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  5. Laila: Kruxet är hur vi ska hägna in tomten. Vi har inte kommit på det ännu så att det är praktiskt möjligt att gå upp till dammen eller bort på kärleksstigen :(

    SvaraRadera