måndag 12 november 2012

Det var nog ödet!

Det är alltså här, där den här "stereobänken" står som jag vill ha ett sideboard eller liknande med skåp till förvaring av porslin etc. Gillar denna bänk jättemycket men eftersom den "bara" är till prydnadssaker mer eller mindre så vill jag ha en mer funktionell möbel. Snål (ekonomisk) som jag är vill jag inte betala för mycket och eftersom det ska passa in i det övriga möblemanget är det bäst att köpa begagnat och måla själv:) Nu har jag hittat något som jag är säker på kommer att bli jättebra:) Är överlycklig att detta tillfälle uppenbarade sig och i Stenungsund till råga på allt, det är väl egentligen synd att måla en så pass fin möbel men men. Det var nog ödet som gjorde att jag inte hittade något i Gbg i torsdags för det var meningen att jag skulle ha det här:)




Så här ser den ut, jag ska alltså bara använda nederdelen (skåp/låddelen) och för att knyta ihop det hela ska en hel skiva av trä läggas på toppen och alltihop ska alltså målas vitt:) 500:- gav jag för hela bokhyllan och överdelarna ska sparas för eventuellt senare "behov" ;)

5 kommentarer:

  1. Herregud...500 kronor. Är det en sådan möbel i ek som kalas för ...typ Carpaty möbel? Då har du gjort ett riktigt fynd. Nu är jag lite avundsjuk för jag vet vad dem brukar kosta som nya för kanske bara 20 år sen...;o)
    Ha en bra dag,Karla.

    SvaraRadera
  2. Jo Karla det är en Carpati-hylla och jag vet också vad de kostar i vanliga fall:)
    Så du kan ju förstå att jag är glad:)

    SvaraRadera
  3. Jamen det är precis som jag brukar säga, att det är någon mening med allt - det skåpet du köpt kommer bli kanonfint som bänk (vid fönstret fattar jag som?) och genast ser jag ett fin vit bänk med ett fårskinn på, gosig kudde så man kan sätta sig på bänken och titta ut.... :)
    Det är så kul med återanvändning, jag blev kär i ett jalusiskåp i lördags men har ingenstans att ha det, så det fick jag skiljas ifrån... suck.... det var så fint men hade blivit ännu finare i svart :)

    Ha det, kramen :)

    SvaraRadera
  4. Men vilket fynd du gjort!!! Det kommer att bli fint med bara nederdelen och i vitt.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera