onsdag 7 juli 2010

Snygga ihop:)

Nu blommar Philadelphus virginal (Kameliaschersmin) och doften är berusande;) Det är en otroligt vacker blomma som är rent vit och ser ut som namnet säger - en kameliablomma.






Nu blommar även det två storblommande klematisarna C. 'Warszawa Nike' och C. 'Comtesse de Bouchaud' färgerna blev precis så fina ihop som jag hade tänkt mig:))
Även den lilla söta Gladiolus imbricatus (Rysk Sabellilja) blommar nu. Den passar så bra där den växer i ett rätt skuggigt  läge i förträdgården. Så ibland blir det bra att man bara "pluttar" ner växter där det finns plats:)

4 kommentarer:

  1. Väntar på att mina klematisar skall börja blomma//britt

    SvaraRadera
  2. Tjusig kombination! Mina klematis har inte börjat blomma ännu!
    Ha det bra nu! / Irene

    SvaraRadera
  3. Den där lilla gladiolusen blev jag väldigt förtjust i. Och jag gillar idén med att plutta ner växter där de får plats. Särskilt kul är det när de kommer som en glad överraskning nästa år.

    Jag såg dig förresten i trädgården när jag körde förbi på väg hem från Säve igår med flyghämtade släktingar. Man hinner ju inte uppfatta så värst mycket, men det såg fint ut!

    SvaraRadera