fredag 16 juli 2010

Öppen Trädgård med Land!

Håller på att snygga till så gott det går i trädgården nu inför Lands Öppna Trädgårdar på söndag. Det är ju så infernaliskt hett bara så det blir till att försöka vara i skuggan så mycket som möjligt. Underligt att vår sommar har blivit så "medelhavsaktig" hett som den värste och varma fönvindar som torkar ut jorden och gör så att vissa hostor ser ut som om de är helt sönderbrända fast de inte står i solen. Kan inte påminna mig om att somrarna var så här heta förr. Men minnet är inte var det aldrig har varit;)) Denna lilla Clematis 'Piilu' verkar dock inte lida av värmen, den står mitt i hetgasset och blommar som en galning:) Tänk om man ändå sett så skön ut mitt i solen. Välkommen alla som har vägarna förbi! 

3 kommentarer:

  1. Du har det ju så jättesnyggt så det blir inga problem!

    SvaraRadera
  2. Det kommer en massa regn imorgon så allt kommer att se helt nyduschat och fräscht ut på söndag. Lycka till! Jag kanske också dyker upp. Jag behöver bland annat lära mig hur jag ska få Piilu att blomma...

    SvaraRadera
  3. Åh, lycka till på söndag! Önskar jag bodde lite närmare... Hade gärna velat se din trädgård på riktigt.
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera